تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/10/28 - 11:12
کد خبر: 493681

در مصاحبه اختصاصی با خبرنامه دانشجویان ایران مطرح شد؛

عمار چهاردهم| قاسمی: عمار واقعی بایستی مطالبات را احیا کند/ یازرلو: جشنواره عمار را می‌شود جهانی کرد

 عمار چهاردهم| قاسمی: عمار واقعی بایستی مطالبات را احیا کند/ یازرلو: جشنواره عمار را می‌شود جهانی کرد

«محمدصادق شهبازی» قائم مقام شورای سیاست گذاری جشنواره در خصوص ماهیت جشنواره امسال گفته است: چهاردهمین جشنواره عمار در شرایطی افتتاح می‌شود که عملیات طوفان الاقصی صورت گرفته است و منطقه وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهاردهمین جشنواره فیلم عمارامسال هم به سیاق سال‌های گذشته از ۲۱ تا ۲۹ دی ماه میهمان مردم ایران است، افتتاحیه این مراسم با حضور دبیر این جشنواره سهیل اسعد و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا در سینما فلسطین برگزار شد.

ایستگاه چهاردهم

دبیرخانه جشنواره، فراخوان ثبت نام و دریافت آثار چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را در ۹ مهرماه امسال منتشر کرد. از تغییرات قابل توجه در این فراخوان نسبت به ادوار گذشته، اضافه شدن قالب تولیدات فضای مجازی در بخش رقابتی جشنواره و اعلام اولویت موضوعی در مقوله‌ای به اصطلاح «نظم جدید جهانی» است.

«محمدصادق شهبازی» قائم مقام شورای سیاست گذاری جشنواره در خصوص ماهیت جشنواره امسال گفته است: چهاردهمین جشنواره عمار در شرایطی افتتاح می‌شود که عملیات طوفان الاقصی صورت گرفته است و منطقه وارد فاز جدیدی شده است.در این دوره از جشنواره عمار به نظم جدید جهانی و فلسطین بیشتر می‌پردازیم. «خبرنامه دانشجویان ایران» امسال نیز با حضور در این جشنواره به گفتگو با مسئولان و همچنین مخاطبان پرداخته است که در ادامه این گزارش قصد داریم تا شما را با حال و هوای عمار چهادرهم بیشتر همراه کنیم.

انتقاد صریح سعید قاسمی از جشنواره عمار

سردار سعید قاسمی مسئول قرارگاه مهندسی و جهادی شهید احمد متوسلیان با حضور در چهاردهمین جشنواره فیلم عمار با انتقاد صریح از این جشنواره گفت: شما کجا هستید؟ و ما کجا هستیم؟ من به عنوان یک جهادگر حداقل بعد از زلزله سرپل ذهاب در مناطق جهادی هستم و اصلا صدای شما را نمی‌شنوم دغدغه‌های شما دغدغه یک‌سری انتلکتوئل بی‌خاصیت دانشگاهی است که اصلا خاصیتی ندارد. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید:

قاسمی در ادامه صحبت‌های خود گفت: عمار واقعی بایستی مطالبات را زنده کند. مطالبات شما راجب بانک، مسکن، بهداشت، خودرو کجاست؟ اگر هست دست شما دردنکنه پس همین مسیر را باید ادامه بدهیم.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید:

جشنواره عمار را می‌شود جهانی کرد

محمدتقی یازرلو مستندساز داور دوره‌های گذشته جنشواره عمار در خصوص جهانی کردنی جشنواره عمار گفت: هر ما این نکته رو می‌گویم اما کمتر به آن توجه می‌شود. جشنواره عمار یک مدلی است که در حقیقت من حتی اسم آن را جشنواره هم نمی‌گذارم یک حرکت و جریان فکری خودجوش مردمی است که آثار هنری را از پائین ترین سطح کیفی تا بالاترین آن را به منصه ظهور گذاشته و مردم آن را مشاهده کردند. ما اگر همین مدل را بیرون از مرزهای خودمان اجرا کنیم جشنواره عمار را می‌شود جهانی کرد. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید:

یازرلو که از دوستان دیرین زنده یاد مرحوم طالب زاه می‌باشد درباره این چند سالی که جشنواره عمار بدون حضور او گذشت نیز گفت: قطعا یک ریزش‌هایی دارد منتها یک امیدی است در جشنواره که جوانان وارد آن شدند. دوره مرحوم طالب زاده ایشان کارهای بزگی کردند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید:

در ادامه نیز توضیحات برخی از صاحبان اثر در چهاردهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در خصوص آثار خود و جنبه‌های مختلف جشنواره را مشاهده می‌کنید:

گزارش از علی پیراینده و عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top